سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

یمبو سئنه !

  ناصر عبداللهی در کاست جدید خود دو کار از قطعات قدیمی بندرعباسی را بازسازی و بازخوانی کرده است . "وختی که تمدی" (ناریت زیادم) از مرحوم حسن کریمی و "یمبو سئنه" که اجرای معروف آن توسط استاد علی حبیب زاده در حدود سی سال پیش انجام گرفته است .

    چندی پیش در کنار خبر ناگوار درگذشت ناصر توضیحی هم درباره قطعه ی "یمبو سئنه" از قول تهیه کننده این کار در چند سایت خبری منتشر شد. متاسفانه اغلب نشریات محلی هم مثل همیشه بدون هیچ تحقیقی این نوشته ها را کپی و منتشر فرمودند که باعث تفریح و خنده بسیاری از دوستان گردید!

   اینان "یمبو سئنه" را "یمبو صحنه" نوشته بودند و آنرا به "به میدان بیا" و یا "به صحنه بیا" ترجمه کرده بودند .

 "یمبو سئنه" یک اصطلاح سواحیلی است . سواحیلی زبان مردم شرق و تا حدودی مرکز قاره افریقاست . این زبان علاوه بر زبان بنتوی افریقایی ترکیبی از کلمات فارسی و عربی و...را نیز در خود دارد.

 یمبو در لغت به معنی سلام و درود است و سئنه هم به معنی خوب . این دو در کنار هم در جواب یمبو (سلام) گفته می شوند

ــ یمبو !

ــ یمبو سئنه !

. البته این کلمات گاهی جمبو و جمبو سئنه هم تلفظ می شوند .

  قطعه ی "یمبو سئنه" یکی از قوی ترین آثار موسیقی هرمزگان است که اجرا و بازسازی ناصر بر زیبایی آن افزوده ،  بدون تردید پس از انتشار آلبوم ناصر یمبو سئنه هم مثل ناصریا و ...سر زبانها می افتد . بهتر است نکاتی را درباره این قطعه و اثر تاریخی بدانیم .

  استاد علی حبیب زاده می گوید :" این آهنگ بسیار قدیمی است ! این آهنگ بین مردم قدیم بندر هم زمزمه می شد . من دیدم شعر مناسبی روی آن نیست . ترانه ای بر همان وزن گفتم و البته کمی هم در آن تغییراتی دادیم و اجرا کردیم . در حدود سی و دوسال پیش . "

از سخنان استاد حبیب زاده اینگونه بر می آمد که این قطعه نزدیک به یک قرن قدمت داشته باشد .

در اجرای ناصر علاوه بر ملودی یمبو سئنه یک ملودی دیگر هم وجود دارد آنجا که می خواند : هویلا هویلا هویلا به چاه و زندون ...

این خط ملودی که ناصر آنرا با زیرکی و به زیبایی با یمبو سئنه تلفیق کرده است ، ریشه در موسیقی سیاهان دارد و به خوبی با فضای این کار هماهنگ شده است . این ملودی را سیاهان با ابیات دیگری می خواندند که: هویلا هویلا هویلا کتوک پیشی ! و... البته پیش از آن در مراسم زار هم اهل هوا گونه ای دیگر می خواندند!

  ناصر هم یمبو سئنه را با ترانه ی خودش می خواند . و جالب اینجاست که گروه مامبو لیوا و فاضل پیش هم این قطعه را برای آلبوم های تازه شان ضبط کرده اند و آنها هم هر کدام با ترانه ای جداگانه و حال و هوایی متفاوت !

   به هر حال امیدوارم شما هم بشنوید و لذت ببرید !

  اجرای قدیمی یمبو سئنه با صدای استاد حبیب زاده [گوش کنید]  [دانلود کنید] (متاسفانه کیفیت صدا چندان مناسب نیست . ولی کار با ارزشی است.)

  اجرای پر انرژی ناصر در کنسرت تهران [گوش کنید]  [دانلود کنید]

 

 

نظرات 43 + ارسال نظر
الهام پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام سیاوش جان...داشتم قطعات رو گوش میکردم آهنگ استاد حبیب زاده به گوشم خیلی آشنا اومد بلاخره بعد از کلی فکر یادم اومد اندی خونده این آهنگو...دلمو بردی یلمو سءنه توئی دلداروم ما با تو هیچ وقت پیر نمیش؛م از دیدنت والا ....الانم دارم اجرای ناصرو گوش میکنم...صدا و اجرای ناصر؛ شوخ و با انرژی بودنش فقط آه از نهاد آدم در میاره همینو همین هیچ چیز دیگه ای نمی تونم بگه و باز هم ممنون سیاوش جان...

سلام ...بله متاسفانه خیلی ها بدون شناخت این آهنگ رو اجرا کردن که نتیجه اش هم مشخصه !
قربانت

sepideh پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 12:03 ب.ظ

الهی قربون این صدای پر انرژی برم. هر چی اینها رو گوش میدم داغم تازه تر از قبل میشه. نمیدونم خدا چطور دلش اومد این صدا رو خاموش کنه. وای که دارم از غصه و دلتنگی میسوزم بچه ها برای شادی روحش امشب زیارت عاشورا و امین الله و ۱۰۰ صلوات فراموش نشه

فرهاد پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 12:16 ب.ظ

با تشکر از شما بخاطر اطلاع رسانی خوب و قراردادن آهنگ این عزیز از دست رفته . وقتی به صداش گوش میدم مخصوصا توی این آهنگ داغ دلم تازه میشه و باورش که دیگه بین ما نیست واقعا مشکله. بهر تقدیر امیدوارم ناجی بشریت حضرت ولی عصر خودش نگهدارش باشد . دوست عزیز اگه بتونی یه مقدار در مورد مرگش هم اطلاع رسانی درست انجام بدی. ممنون میشم

sepideh پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام هومن جان از ایمیلت ممنون خیلی دوست داشتم
سیاورشن عزیز می خواستم ببینم مصاحبه صوتی یا متنی از ناصر نداری برامون بزاری
راستی از این آهنگت ممنون خیلی خیلی دوست داشتم
مرسی امیدوارم همیشه در کارت موفق باشی و یاد ناصر را در دلها و یادها بیشتر زنده کنی

bahmaniiran پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 12:53 ب.ظ http://mojtababahmani.com/weblog

merci az tozihatet

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 01:14 ب.ظ

تاریخ این کنسرت رو میشه بگی ؟


مهدی پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 01:35 ب.ظ http://WWW.LOBOV.BLOGFA.COM

سلام..خوشحالم که جایی رو پیدا کردم که غمشون با من یکیه..وقتی صداش و میشنوم بدجوری نفسم تنگ میشه..امروز پنج شنبه است..فاتحه یادتون نره..روحش شاد..موفق باشی سیاوش جان یا علی

الهام پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام دوست خوب آقای مهدی...وبلاگ شمارو خوندم و چه زیبا نوشته اید شما : تولد و خاک سپاری در یک ماه...عجیبه یعنی به دنیای خاکی آمدن و به خاک برگشتن

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 03:33 ب.ظ

الهام : ملاحظه کردید لینکو؟؟؟!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سیاورشن :
بله ! متاسفانه همان هم خالی از اشتباهات فاحش نبود !
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
منظورتون کدوم لینکه ؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 03:35 ب.ظ

تاریخ کنسرت رو نگفتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

۲۰۰۴

الهام پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام سیاوش جان...با شناختی که از شما در این چند وقت پیدا کردم می دونم که آدم متعصبی هستید و به دور از قیل و قال و هیاهوی دوستان دیگر در وبلاگهای دیگر.در مورد لینک مذکور دیدم که درجش نکردین و دلیلش رو هم می دونم...این نظر رو هم برای خودتون نوشتم دلتون نخواست درجش نکنید...فقط یه سوال...آیا حقمون نیست بدونیم چی شده؟؟؟بلاخره در فلان وبلاگ فلان مطلب درج شده و شما هم خوندینش عجیب نبود؟؟ دیگه دارم به همه مشکوک میشم هر کس دیگه ای هم بود همین احساسو داشت و شما هم برای همین درج نکردید ولی بلاخره چی؟

vida پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 05:57 ب.ظ

سلام .
خود آقای عبداللهی می گفتن که هر وقت بلایایی پیش می اومده مردم این شعر رو می خوندند... و کلاْ یمبوسئنه یه نوع فراخوانی هستش. حالا به سلام و علیک چه ربطی داره توضیحش با شما.
راستی اگه تونستید زودتر با بچه ها این قرار روم و صحبت در مورد ناصر عزیز رو بذاریم. مثلاْ بگید جمعه ساعت ۱۱ یا هر زمام که خودتون صلاح می دونید. ممنون.
موفق و پیروز باشید.

فاطمه از تهران پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 06:12 ب.ظ

دل چگونه باور کند که صاحب این صدا الان زیر خاکهاست تنها و ساکت هیچ وقت باورم نمی شد کسانی هم مثل من باشند که از دل وجان عاشقش باشند وقتی به اینجا می آیم دلم آرام می شود اینجا بوی حضور ناصر می دهد اجرتان با خدا فقط یه خواهش دارم واینکه شعرهایی که مربوط به اوست مثل معجزه ویا اشعار خودش که به زبان محلی است را لطفا ترجمه کنید مثلا هنوز همون چوک خاش کوچه ئون سید کاملی یعنی چی عاشقانه منتظرم تا ترجمه اش را ببینم حق یارتان

شهرام پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 08:24 ب.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام سیاورشن
ی محبت بکن شعر اسحق احمدی که برای ناصر خونده هم برای دانلود در اینجا قرار بده

گل مینا پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 08:40 ب.ظ http://adambarfi1.persianblog.com

واقعا حیف بود ناصر نمی دونم چرا هر چی این جمله رو می گم آروم نمی شم بئتر می شم واقعا ممنون سیاوش امیدوارم همیشه تنت سالم باشه ..وبلاگ منم ببینین ..ناصررررررررررررررر عشقممممممممممم

هومن پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 08:44 ب.ظ

خواهش میکنم سپیده جان .
من میخوام از سیاورشن بپرسم اسماواقعیت چیه ؟
و تو چقد عشق داری به هنر استانت خسته نمیشی؟(شوخی بود)
خدا حفظت بکنت.
خسته نباشید .
واقعا انسان دلسوزی هستی به تو افتخار میکنم

گل مینا پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 08:52 ب.ظ http://adambarfi1.persianblog.com

وای سیاورشان وقتی از ناصر می نویسی دلم آروم می گیره تو رو خدا ناصر و فراموش نکنینننننننننننننن اون یه مرد واقعی بود راستی دوستدارای ناصر و من اد می کنم تا تو یاهو در موردش حرف بزنیم و درد دل کنیم شاید یه کم آروم شیم شاید.

سبزه پری پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام عزیزم
ممنون بابت همه ی زحماتت
قدر خودت و کارهای باارزشت رو می دونیم!همواره سلامت و پرنشاط باشید .

جنوبی پنج‌شنبه 14 دی 1385 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام خدمت تمام دوستان زحمت کش این سایت محترم بابت همه این تلاش ها باید بگم دست مریزا وبه قول زنده یاد یمبو سئنه وخدا قوت یاد باد یاد ناصر شاد باد دوستان به عکس زنده یاد در وب سایت www.parsplant .netتوهین شده

بستکی جمعه 15 دی 1385 ساعت 01:23 ق.ظ http://bastak.blogfa.com

سلام
من به روزم

حسین جمعه 15 دی 1385 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام دوستان.من خیلی وقته دنبال کسی میگردم که بهم نواختن ساز نی جفتی رو یاد بده.اکه کسی رو سراغ دارید(در تهران) که بتونه به من اموزش بده خبرم کنید.سژاس گزارم

بندری جمعه 15 دی 1385 ساعت 08:06 ق.ظ

بنده بعنوان یک بندری به کسی که در عرصه موسیقی پاپ در کشور به یمن فضای بوجود آمده کارهایی را منتشر کرد افتخار می کنم و همانطور که آثار او را گوش داده ام در آینده نیز گوش خواهم داد .
ولی بایستی توجه کرد که مقوله موسیقی بسیار ظریف و گسترده می باشد و شامل زیر مجموعه های بسیاری اعم از تدریس- پژوهش-تالیف-رهبری-آهنگسازی-تنظیم-نوازندگی-خوانندگی و ... در زمینه های کلاسیک-سنتی-پاپ- محلی(فولکلور)-راک-جز و ... می باشد که فرصت بحث آن در این مقال نمی گنجد. پس نامیدن یک روز به نام ((موسیقی)) به معنای عام که بایستی هر سال تکرار شود ((سالگرد)) نیز با همان ظرافت انجام پذیرد.
ضمن احترامی که به خواننده ساعی و موفق عرصه پاپ جناب آقای عبداللهی قائل هستم و خواستار علو درجات ایشان. خواهشمندم در این خصوص جوش را کنار گذارده و با هوش و به دور از احساسات تامل نماییم.

البته دوست عزیز با نظر شما مبنی بر ظرافت این امر موافقم ...ولی طرح این مساله هم بدون تفکر و مشورت و " مدهوشانه" نبوده است . همان طور که شما اشاره کرده اید موسیقی شامل زمینه های مختلفی اعم از : پژوهش ،تالیف ،آهنگسازی و ...است و خود بهتر می دانید که نه ما بلکه در تمام دنیا پیدا کردن کسی که همه ی اینها را داشته باشد مشکل است ...و هر کسی در زمینه هایی توانایی دارد ...همان طور که قبل هم گفتم این که چه روزی باشد در درجه چندم اهمیت قرار دارد ...و شاید چندان زیبا نباشد که من بخواهم فعالیت های جنبی ناصر برای اعتلای موسیقی هرمزگان را در اینجا شرح دهم و همه به اندازه کافی میدانند آنچه را باید بدانند .
در مورد دوری جستن از احساسات هم باید بگویم که ما به اندازه کافی از هوشمان تا کنون استفاده کرده ایم و از احساساتمان دوری جسته ایم و نتیجه اش هم کاملا برای همه مان روشن است : تالیفات فراوان در زمینه موسیقی هرمزگان ، مکان و زمانی مشخص برای بحث و تامل در راه بهبودی وضعیت حاضر، تقدیر و حمایت از پویندگان این راه و تکریم پیشکسوتان ، بازسازی و مکتوب کردن قطعات قدیمی و اصیل موسیقی هرمزگان ...(البته اینها همه نامرئی هستند )
به هر حال من فکر می کنم می توانیم از احساساتمان هم در راهی خوب بهره بگیریم .

بندری جمعه 15 دی 1385 ساعت 01:29 ب.ظ

دوست گرانقدر عرض بنده این نیست که شخصی باید تمام توانایی ها را داشته باشد(امری است بسیار نادر آن هم در یک سبک کاری)
هدف از عنوان زیر مجموعه های مرتبط با موسیقی این است که بدانیم با چه عنوانی روبرو هستیم و وقتی نماینده تمام عیار این مقوله را معرفی می کنیم دقت خاصی به خرج دهیم.
باز هم تاکید می کنم با تمام احترامی که به کارهای آقای ناصر عبداللهی قائل هستم آیا می توان یادمان ناصر عبداللهی را روز موسیقی هرمزگان نامید؟
لااقل این روز را می توان یادمان موسیقی پاپ نامید.
در آخر عنوان می کنم هدف خدای ناکرده توهین به شخص خاصی نیست و در نوشته اول هم ملاحظه فرمودید که چگونه از ایشان یاد کردم. هدف دقت در استفاده از عناوین است.

هدف ما هم معرفی نماینده تمام عیار این مقوله نیست و چنین چیزی هم مطرح نشده است ...

***
ناصر عبداللهی فقط یک خواننده ی پاپ نیست ... او وزنه ی سنگینی در جهت حفظ و معرفی موسیقی محلی و مقامی هرمزگان هم بوده و هست . او در قبال موسیقی هرمزگان فراتر از یک خواننده ی پاپ کار کرده است ...
و مهمتر اینکه او "توانست "
***
ناصر جزئی از میراث موسیقی هرمزگان است .

***
شما که تاکید (البته تاکید صحیح و بجا) بر لزوم دقت در استفاده از عنواین دارید چگونه گستره ی وسیع موسیقی پاپ را فراموش کرده اید ؟ و عنوان می کنید " لااقل این روز را می توان یادمان موسیقی پاپ نامید ."
در حالی که گستره موسیقی پاپ بسیار وسیع تر از موسیقی هرمزگان است( که در سایه دقت و هوش ما فقط همان موسیقی پاپش نفسی در حد ماندن می کشد ...و باقی به میمنت و مبارکی در حال فراموشی اند ...)
موسیقی پاپ عنوانی است که موسیقی پاپ ایران و جهان را در بر می گیرد.
اینها همه جدای از این است که عنوان "یادمان موسیقی پاپ" هم به اندازه کافی عجیب و غریب هست.
تشکر از توجه شما

[ بدون نام ] جمعه 15 دی 1385 ساعت 03:21 ب.ظ

http://www.myimagehost.org/sessions/aef3051d2b0d0585a663832976e934db93c940a3/IMG_4280.jpg

محمود جمعه 15 دی 1385 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.sazesorkh.blogfa.com

دوست عزیز آهنگهایی که با هزار مشقت تولید شده اند را
نباید رایگان یرای دانلود گذاشت.
البته برای گوش دادن و تبلیغ برای تولید کنندگان موثر هست.
موفق باشی.

۱ـ به هر حال نباید گذاشت یا باید گذاشت ؟ خودتان از این دو جمله ی متفاوت چه نتیجه ای می گیرید ؟
۲ـ بعد هم ارتباط نتیجه ای که شما گرفته اید با من را مشخص کنید ممنون می شوم !

گل مینا جمعه 15 دی 1385 ساعت 06:20 ب.ظ http://adambarfi1.persianblog.com

سلام به دوست عزیزم سیاورشان گرامی می بینم که این بحث یادمان ناصر داره به جنگ جهانی سوم کشیده می شه اما خطاب به دوست عزیزمون جناب بندری من خود به عنوان یک تهرانی تا به حال موسیقی و زبان مردم هرمزگان را بدینگونه که ناصر خوانده نشنیدم و اگر کسان دیگری هم در این زمینه فعالیت کردند ما ندیدم ناصر افتخار بندره اون یه مرد بزرگ و یک هنرمند واقعیه این و کسی میگع که ۶ساله هر شب با صدای ناصر به خواب می ره و به خاطر ناصر به فرهنگ و زبان مردم بندر عباس و سبک موسیقیشان علاقمند شده .ناصر نماد موسیقی هرمزگان بهتره بگم اون نماد یک شیر مرد بندریه ناصر تا عمر دارم بهت افتخار می کنم ....کاش ...:((((

نسترن جمعه 15 دی 1385 ساعت 08:24 ب.ظ http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

سلام دوست عزیز
یه دنیا سپاس....
خیلی قشنگ بود
چقدر ساده وصمیمی وبه قول شما پر انرژی ...
ممنون

محمود جمعه 15 دی 1385 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.sazesorkh.blogfa.com

دوست عزیز برای دانلود کردن نگذارید ولی برای تنها گوش دادن عیبی ندارد.

دوست گرامی .این نتیجه ای است که شما گرفته اید .و این فتوا را با توجه به اطلاعاتی که دارید صادر کرده اید .
خلاصه و ساده بگویم من در قبال این آثار بر خلاف میل سازندگان این قطعات رفتار نکرده ام ...نیاز به توضیح بیشتری هست ؟

ورستا جمعه 15 دی 1385 ساعت 09:59 ب.ظ http://shahrjoo.blogfa.com

سلام عزیز
خسته نباشیدمی دانم مدتهاست سرت شلوغ است به قول دوست مشترکمان در این چند مدت نقش یک خبرگزاری را ایفا کرده اید بسیاری از دوستان آخرین خبرها را در مورد ناصر از وبلاگ شما دنبال می کردند...برایت آرزوی موفقیت دارم...وبلاگ ورستا را دوباره راه انداخته ام خوشحال می شوم سر بزنید و مثل گذشته یاری کنید وآن را به دوستانمان معرفی کنید

لیلا جمعه 15 دی 1385 ساعت 10:04 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com

سلام سیا و ر شن عزیز:اگر می شود برا یم بنو یسید به چه طر یقی می تو ا نم این اهنگ را گو ش دهم:راستش مو فق به گو ش د ا دنش نشدم:خیلی سعی کر دم اما نشد.این اهنگ اقا ی عبد الله را گوش کنم. با تشکر

حسین جمعه 15 دی 1385 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام بچه ها من میخوام نی جفتی یاد بگیرم اگه کسی رو سراغ دارید به من معرفی کنید.ممنون.

مرجان شنبه 16 دی 1385 ساعت 12:41 ق.ظ http://marjan.blogfa.com

مرسی. هر چقدر که از تو تشکر کنم میدونم که کمه! مشتاق دیدار.

Ye bandari-e door az vatan شنبه 16 دی 1385 ساعت 01:37 ق.ظ

merci, merciiiiiiiiii,dastot dard neko, kolli keyf omke az ahangiya :-D

ا شنبه 16 دی 1385 ساعت 03:29 ب.ظ http://www.parnian7.persianblog.com

محشر محشر محشر...........
ممنون . .....
این اولین آهنگیه که ناصریامونو دوباره برام زنده کرده . کی می گه مرده ؟ واااااااااااای
الان ازخوشحالی داره گریه م می گیره .
نمیدونم چرا ؟ یه چیزی توش بود ... چی بود خدایا ؟
ممنون
ممنون
ممنون...........
دیگه هیچکی هیچکی هیچک نمیتونه بگه ناصریامون مرده .
خدا غرق در رحمت و آرامشش کنه .
شما هم که گفته بودی : این مردگان عاشقترین زندگان اند . چی از این برتر ؟
سپیده عزیز و مینای خوب ! اگه بتونیم تو زندگی مون کسی رو پیدا کنیم که دوستی پاک و خالصی نسبت بهش در قلبمون احساس کنیم هیچ وقت برامون نمی میره و مرگ و دوری ظاهریش ناراحتمون نمی کنه . اگه در مواقع غصه برای اون عزیز از خدا طلب رحمت کنید آروم می شید .
همه شاد و پیروز باشید

مه (!) شنبه 16 دی 1385 ساعت 07:50 ب.ظ http://babayebaroon.blogfa.com

سلام ...
مرسی بابت آهنگ ... عالی بود ... کاش معنیشم مینوشتید ...
چون فقط همین سه جمله رو متوجهیدم !
بدو بخوان که یار اتا ، همو شهسوار اتا ...
همه جا امن و امان ، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
مه صدای گرمتوم خاک جنوب رو واسه لود میذاری؟... لطفا !!!
راستی یه تیکه از نوشته ی آقای زیارتی رو تو وبلاگ بابای بارون گذاشتم ایرادی که نداره احتمالا ؟ ...
دو تا سوال اجازه هس ؟...
جلبیل یعنی چی ؟...
محله ی سید کامل همون محله ی مسجد بلاله ؟ ...
( نخندید لطفا!!!!!! ، خب نمیدونم )

سلام ...درد ا جونت در ابو گل اتا بهار ابو
و در آخر همه جا امن و امون شوو توا هرجا بمون
راهو پاک و مطمئن حرف هیچ که نین گرون
.....................
جلبیل نوعی روسری یا شال محلی هرمزگان است .
در مورد محله ها بله ...البته سید کامل محدوده ی بیشتری را در بر می گیرد .

sepideh یکشنبه 17 دی 1385 ساعت 10:31 ق.ظ

‌سلام
مینا جان، سیاوش جان، ویدا جان، هومن جان، علی جان، الهام جان، لیلا جان می خواستم بهتون بگم که امشب بیائید تو مسنجر یک کنفرانس بگذاریم از ساعت ۱۱یا ۱۲ بیائید تا با هم در مورد ناصر صحبت کنیم. در ضمن اسم گروه رو من پیشنهاد می دهم که یا گروه دلسوختگان ناصر بگذاریم یا دلتنگان ناصر. پس کامنت بگذارید و بهم خبر بدید چه ساعتی باشه براتون بهتره بای

ستاره یکشنبه 17 دی 1385 ساعت 12:05 ب.ظ

خیلی زیبا بود . ممنون از زحمات شما که دوست خوب ناصر عبداللهی هستید.

جنوبی یکشنبه 17 دی 1385 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام خدمت همه دوستان وهمه بندریها همه کسانی که زحمت میکشندمیرنددریا وجوانان شرجی ومی خوام ازشما بخونم شماکه غریبه هستیدپیش چشم اشناهاازهمیشه تاهمیشه دستاتون هدیه کردید به نگاه سردماهابخداباید دست شما خون گرمها شمای که رحمت می کشین مثه مدیر این سایت محترم که هروز ازاین جوانان گمنام وخون گرم این دیار***دیار دریا دیارعشق دیارهنرمندان دلیر وهمپاهای ناصرگرفت وبوسید بابا ایوالا باید به قول زندیاد دست به دست هم بدیم وبا توکل به خدا نام این جوانان واین دیار همیشه درصحنه هنروشجاعت رو درهمه جای جهان بالا ببریم وبگیم ـمه جنوبی توکپر اکنم زندگی
کارم توقایق ولنج
مهستن الحمدلله زیادگنج
جوانانش همه دلیرن
حرف جنوبی همینن
مانهیم تنها وقتی مهستن خدا
ازدست روزگارچوکن نخونن باگیتار
پیرباشروندوجفتی
همه خوشحال وراضی
یاد باد یادناصر
ماهمه پشت سریتیم حاضر

نازنین دوشنبه 18 دی 1385 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام خوبی؟ازت ممنونم که درباره این ترانه نوشتی
اطلاعاتمون بیشتر شد ترانه ها را هم دانلود کردم البته با سرعت افتضاح اینترنت ایران!
دستت دردنکنه!ترانه قشنگیه و خیلی دنبالش بودم

چوک محله سید کامل پنج‌شنبه 21 دی 1385 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام حرفی ندارم جزاین شعر زیبا.
پابه ناصربخدا که بی طاقتم.
پابه ناصر که مه خودوم کوه دردوم.
پابه ناصر که دورت بگردوم.
پا به ناصر عزیزه دلوم.
تقدیم به همه ی شما ناصریایی که واقعا دوستداران ناصرید .فدای همتووووووووووون بشوووووووووووووووم.

فرنوش جمعه 22 دی 1385 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام
با تشکر از زحمات شما
آهنگ بسیار زیبائی است.می خواستم بدانم آیا آلبوم آخر ناصرعبدالهی به نام معجزه است و چه زمانی به بازار می آید؟

کشمیری ساجده سه‌شنبه 1 اسفند 1385 ساعت 10:46 ب.ظ http://porteghale206.blogsky.com/

هست ات ام

مریم ساعی چهارشنبه 2 اسفند 1385 ساعت 12:12 ب.ظ

سیاور شن عزیز سلام.من در مورددرست نبودن "یامبو صحنه"با آوای نکیسا(آقای علمشاهی) تماس گرفتم.چون روی CD همینطور نوشته شده بود.ولی ایشان گفتند خود مرحوم عبدالهی"یامبو صحنه"را تایید کرده اندو این با نوشته شما مغایرت دارد.

سلام ...خب شاید اشتباه از خود مرحوم بوده . (که بعید می دانم . اگر با دقت کار را گوش بدهید یمبو سئنه را از زبان خودش می شنوید.)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد