سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

هنرمند سال هرمزگان به انتخاب وبلاگ‌نویسان هرمزگان

   وبلاگ‌نویسان هرمزگان با شرکت در این نظرسنجی می‌توانند هنرمند سال ۸۸ هرمزگان را انتخاب کنند. دوستان تا روز سوم فروردین ۸۹ فرصت دارند تا رای خود را در بخش نظرات همین یادداشت ثبت کنند. [درج نام و آدرس وبلاگ الزامی است]

به دلیل این که زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و فرصت اینکه از دیگر وبلاگ‌نویسان برای انتخاب گزینه‌ها مشورت بگیرم را از دست داده‌ام. اولین دوره را به همین شکلی که می‌بیند برگزار می‌کنیم تا در سال‌های بعدی گروهی‌تر و منسجم‌تر این حرکت صورت بگیرد.

من دو گزینه برای هنرمند سال هرمزگان پیشنهاد می‌دهم هر دوی این‌ها توانسته‌اند در سطح ملی درخشان ظاهر شوند، اما اگر نتوانستید با هیچ کدام کنار بیایید می‌توانید گزینه هیچ‌کدام را انتخاب کنید. در صورتی که تعداد "هیچ‌کدام‌ها" از تعداد آرای دو گزینه دیگر بیشتر باشد این نظرسنجی خود به خود باطل خواهد شد.



  ۱) ابراهیم پشت‌کوهی:

   کارگردان و نویسنده نمایش "تنها سگ اولی می داند چرا پارس می‌کند."

   راه‌یابی به بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر و برگزیده بخش تجربه های نو.

   پشتکوهی بار دیگر تئاتر هرمزگان را سر زبان‌ها انداخت. نمایش او بسیاری از بزرگان تئاتر ایران را به تالار مولوی و حتی تعدادی را به اجرای عمومی بندرعباس کشاند. 

۲) سهیل نفیسی:

او با آلبوم "ترانه‌های جنوب" که مجموعه‌ای بود از آثار ابراهیم منصفی، توانست پرفروش‌ترین اثر موسیقیایی پاپ ایران باشد. این در حالی بود که ترانه‌های این آلبوم یه گویش هرمزگانی‌اند و این‌که یک اثر موسیقیایی با کلامی که خاص یک استان است بتواند در صدر پرفروشترین‌ها قرار بگیرد در موسیقی ایران کم نظیر است.

علاوه بر پرفروش بودن، این آلبوم به لحاظ کیفی توانست نظر بسیار را به سمت خود و موسیقی هرمزگان جلب کند.

3) هیچ‌کدام

+++

 دیگر نظرسنجی‌های اینترنتی هرمزگان:

نظرسنجی هنرمند سال در وبلاگ سی سی یو سینما

  نظر سنجی بهترین ترانه سال موسیقی هرمزگان

+++


 عکس پشتکوهی از وبلاگ سی سی یو سینما

 عکس نفیسی از؟

نظرات 31 + ارسال نظر
باد یمانی پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 01:55 ق.ظ http://baade-yamani.blogsky.com

رای من گزینه ی 1 ( کارگردان تئاتر ابراهیم پشتکوهی )

جغد بندری پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 12:32 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

با تمام احترامی که برای پشتکوهی قائل هستم اما سهیل نفیسی را بهترین هنرمند سال می دانم. چون کار نفیسی را با کیفیت تر از کار پشتکوهی می دانم.

07610761 پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 12:55 ب.ظ http://07610761.CoM

گزینه 2 : سهیل نفیسی

kiyOOsk پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 12:56 ب.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

ابراهیم پشتکوهی .


خانه بی بهداشت ! در kiyOOsk

http://kiyoosk.blogsky.com

بهشب پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 01:07 ب.ظ http://behshab.blogsky.com/

سال خاش.

لاتیدان پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 05:52 ب.ظ

حتما باید همین دوگزینه باشد؟
کارهای دیگری هم در سطح استان وکشور صورت گرفته حیف است نادیده گرفته شود

مهراب پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 06:42 ب.ظ http://mehrabstudio.blogsky.com/

سلام
انتخاب من هیچکدام است
مرتضی جان تو گفتی هنرمند سال هرمزگان اما سهیل نفیسی نه هرمزگانیه و نه اینجا زندگی می کنه.اگر نگاه ملی داشتی پس تاثیر گذاری رضا صادقی خیلی بیشتر بوده.لااقل یه هرمزگانیه! به هر حال یه هنرمند باید بر جامعه و جغرافیایی که زندگی می کنه تاثیر بزاره که اینطور نیست.با تقدیم احترام به این هنرمند ارزشمند سهیل اهل این جغرافیا نیست.
مرسی عیدت مبارک

سلام مهراب عزیز
من این جمله و استدلالت را نفهمیدم: "اگر نگاه ملی داشتی پس تاثیر گذاری رضا صادقی خیلی بیشتر بوده."
رضا صادقی هم می توانست در این نظر سنجی باشد اما می خواستیم از موسیقی یک گزینه و طبعا بهترین در نظرسنجی باشد.
فکر کنم ما تعریف‌مان از تاثیرگذاری ، هرمزگانی بودن و احتمالا موسیقی هرمزگان متفاوت است.
سپاس از تو

علی پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 10:54 ب.ظ http://armus.persianblog.ir

سلام سهیل نفیسی

پیرمرد دیریا جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:09 ق.ظ http://hormozpic.blogfa.com

سلام
ابراهیم پشتکوهی...
سال نو مبارک...

حسام الدین انصاریان جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:28 ق.ظ http://zoom24-70.blogsky.com

سلام
انتخاب من هیچکدام است
سال نو بر شمامبارک

گوج گنو جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 02:12 ق.ظ http://www.goojegeno.blogsky.com

سیا جان به نظر من همه هنر مندانی که در این مملکت کار می کنند برترین هستند باز هم حرف پارسالم رو تکرار می کنم هنر لیگ برتر نیست که بخوایم برترین و بدترین رو انتخاب کنیم هنر خون دل خوردنه. من پارسال این حرفو به سی سی یو سینما هم زدم ایشان درجواب من گفتند ((حالا چون خودت جز کاندیداها نیستی این حرفو می زنی )) من هیچ گاه نگاه فوتبالی به هنر نداشته و ندارم .مرسی

احسان عزیز خون دل خوردن و ... یک بخش هنره و ارائه و چگونگی ارانه اون هم بخش دیگه...
کربون کدت

من جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 04:45 ق.ظ http://mymadhouse.bogsky.com

مطمئنا ترانه های جنوب جنوبیترین و بندری ترین آلبومی بوده که تا حالا روانه ی بازار موسیقی کشور شده. حتی مرحوم ناصر عبداللهی هم آلبومی نداشت که تمام ترانه های اون بندری باشه. رامی.. سهیل نفیسی.. غلومک مرکبی نی قلمی.. دلی با نوشتنن نابو غمی ی ی ی ی!

رضا صادقی با اینکه امسال هم خوب ظاهر شد در سطح ملی اما تکرار ورژن سال قبل خودش بود. یک هنرمند محبوب و معروف که سال ۸۸ کار خارق العاده ای انجام نداد در سطح ملی.

با احترام به پشتکوهی من هم گزینه ی ۲ رو انتخاب میکنم.

:d جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 09:42 ق.ظ

به تبعیت از شوهر گزینه 2

وبلاگتون؟

امینه جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:00 ب.ظ http://amineshrf.blogspot.com

با علاقه بسیار به ابراهیم منصفی ، گزینه دو یعنی سهیل نفیسی که ارزش منصفی رو بیش از پیش به ما نشون داد.

محمد جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 01:16 ب.ظ http://mmoeeni7.blogspot.com

من به عنوان کسی که متاسفانه کمتر در وادی هنرم؛ قضاوت درستی نمی توانم داشته باشم ولی حضور رسانه های پشتکوهی کم نظیر بود با کاری که روی صحنه برد

امیر علی جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 02:22 ب.ظ http://eskele.blogfa.com

کاش یه نقاش یا یه طراح هم توی گزینه هات بود ، مثل اون خانوم نقاش ، اهل لنگه ( اسمش یادم نیست ) ، معرفی دو کاندیدا برای استانی با بیش از یه میلیون نفر جمعیت ، نمی تونه حق مطلب رو ادا کنه . ( گزینه 3 )

گن جیش کک جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 04:05 ب.ظ

برای بار دوم:ابرهیم پشت کوهی !با تمام علاقه ی که به سهیل نفسیی وموسیقی اش دارم

اما کاری که امسال ابراهیم انجام داد ایجادتغییردر نگاه مردم استان به تتاتر بود.
اوردن مخاطب خیلی خیلی عام یه اتفاق برای تتاتر ی این شهر
یک جور آشتی دادن مردم با تتاتر وتغییر ذهنیت برای بقیه اجراهای عموم در سطح شهر

unknow جمعه 28 اسفند 1388 ساعت 08:42 ب.ظ http://www.KoRaZ.iR

‌بازم انتخاب؟
ما اینهمه انتخاب موکه ولی معلوم نیو اخری چه بووو......!
از انتخاب بهترین اهنگو که تو سایت لیوا هسته ا تا
رای س ب ز ی که مودا
ایشووو چه بوووو کا.....!

kiyOOsk شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 11:33 ق.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

سلام .
پیشاپیش سال نو رو به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم و امیدوارم سالی پر از شادی و خالی از سرکوب باشه .
شاد و موفق باشید .

تو شنبه 29 اسفند 1388 ساعت 05:38 ب.ظ

گزینه ها کامل ودرست نیستند

نازنین یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 12:58 ق.ظ http://www.avang79.blogsky.com

من آقای سهیل نفیسی را انتخاب میکنم چون صدای بسیار گرم و دلنشینی دارد
و با ترانه های خوبی که خونده گویش بندری رو معرفی کرده
چون اکثر مردم ایران فکر میکنن لهجه بندری مثل لهجه خوزستانی هاست در صورتی که کاملاً با هم فرق دارن

راستی دوست عزیز و قدیمی سال نو مبارک

معادل سال خاش ابو به فارسی به نظر من میشود: سال خوش خواهد شد یا سال خوش میشود

kiyOOsk دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 12:51 ق.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

سلام .
من با نظر مهراب موافقم .
سهیل نفیسی هرمزگانی نیست و شما نمی تونید بگید بهترین هنرمند هرمزگان !
مثل این می مونه ما بگیم بهترین خواننده ایران کیه و یکی از گزینه ها جنیفر لوپز باشه !!!
هرمزگان هنرمند زیاد داره و لازم نیست برای انتخاب بهترین هنرمند از تهران هنرمند قرض بگیریم .
موفق باشید . یا حق .

سلام.
نظر شما بحث‌های گوناگونی را می‌گشاید و می‌توان صفحه‌ها در موردش نوشت. اما من فقط به قیاس مع الفارق شما آن هم به اختصار اشاره می‌کنم و سوالی مطرح می کنم از درون همین قیاس.
اگر سرکار خانم جنیفر لوپز به ایران بیاید و چند سالی هم اینجا بماند و تبعه‌ی ایران شود و از قضا موسیقی‌ای ارائه کند با ساختار ایرانی و کیفیتی بی‌نظیر آیا نمی‌تواند بهترین خواننده ایران لقب بگیرد؟
قربانت

صادق سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام.

من با گزینه ها مشکل دارم، بنابراین شرکت نمی کنم. چون فکر می کنم اسم خیلی از هنرمندان تاثیر گذار اینجا نیست، و باید می بود. عجله ای نیست که این نظر سنجی حتما به لحاظ زمانی در سال 88 برگزار بشه! خوب یک هفته، شاید یک ماه دیگه هم می تونستی صبر کنی و به قول خودت مشورت کنی و گزینه های بهتری داشته باشی. هرچند آقای پشتکوهی و نفیسی تاثیرات بسزایی در هنر هرمزگان داشتند.
البته امیدوارم آقای پشتکوهی انتقاداتی رو که از سوی برخی منتقدین اهل فن بهشون وارد میشه بپذیرند. کار ایشون توی جشنواره فجر اونقدر هم که بعضی از دوستان با حرارت تعریف می کنند عالی نبود. با توانایی هایی که شخص ایشون دارند، انتظار بهتری از ایشون می رفت.

سلام دوست عزیز
حق با توئه و من کمی عجول بودم. اما همین دو گزینه هم چندان بدون مشورت ذکر نشدن و من هنوز فکر می‌کنم این دو تاثیرگذارترین‌های سال 88 بودن.
قربانت

صادق سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

جناب کیوسک عزیز، قیاس شما صحیح نیست. وقتی صحبت از هنر یک شخص میشه، چیزی که مد نظر قرار می گیره تاثیر و محصولیه که اون شخص ارائه می کنه نه پیشینه و احتمالا نژاد و تبارش! شما ببینید الان آقای نفیسی با اثرش چه حرفی زده و چه تاثیری گذاشته. خانم نازنین در این زمینه کاملا درست می گن.

نازنین سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 01:18 ق.ظ

آقا صادق عزیز از لطفت ممنونم
نمیدونم چرا بعضی ها نسبت به آقای سهیل نفیسی غرض ورزی میکنن؟

سالهای سال توی هرچی فیلم وسریال که از تلویزیون ایران پخش میشد لهجه جنوبی رو لهجه خوزستانی نشون میدادن و تصور مردم تهران از جنوب فقط اهواز و آبادان و خرمشهر بود! در صورتی که جنوب استان زیبای هرمزگان و دریای بی نظیرش است.
پس ما نمیتونیم تاثیر ترانه های آقای نفیسی رو نادیده بگیریم.ایشان اسم رامی را زنده کردن.

kiyOOsk سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 01:41 ق.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

سلام .
با یه چای کسی پسر خاله نمی شه .
اگر تبعه ی ایران رو بگیره ، بله .
متاسفانه من نمی دونم ایشون چقدر هرمزگان بودند ؟
آیا اونقدر بودن که بومی هرمزگان حساب بشن ؟
آیا به جز اشعار ابراهیم منصفی چیز دیگری هم می تونه به یکی از گویش های هرمزگانی بگه ؟
آیا می تونه هرمزگانی صحبت کنه ؟
و یه سوال دیگه : اینکه واقعا در هرمزگان اینقدر کمبود هنرمند است ؟؟؟

سلام.
فکر می‌کنم بهتر بود پاسخ این سوال‌ها را قبل از نوشتن کامنتت پیدا می‌کردی!
قربانت

kiyOOsk سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 02:24 ب.ظ http://kiyOOsk.blogsky.com

تشکر .

قربانت.

اپی سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 11:31 ب.ظ http://api-nowrozi.blogsky.com/

خدمت دوستانی که بر سر گزینه ":سهیل نفیسی" دعوا دارند.
1- اقبال لاهوری متعلق به کدام فرهنگ است؟ پاکستان یا ایران؟
قطعاً اقبال متعلق به فرهنگ ایران است.چون به فارسی شعر سروده است نه اردو... حتی دغدغه های درونی در شعرش بیش از پیش یاد آور ایران می باشد.
2- من تابستان که تهران بودم.متوجه این موضوع شدم.که " ترانه های جنوب" تاثیری خیلی بالایی داشته است.هم بر روی شهرت منصفی و هم فروش آثار موسیقی جنوب (نه فقط هرمزگان).
3- مردم در پایتخت یا از سهیل می گفتند و یا از توانایی منصفی سخن می راندند.
4- هنرمندانی همچون محمدعلی بهمنی در شعر، خشایار رادافشار در طراحی و کاریکاتور، کمی عقب تر که نگاهی کنیم شهریار نصیری در موسیقی و... جزیی از فرهنگ این منطقه اند.نمی شود آن ها را رد کرد.
5- بعد از ناصر بیشترین یادآوری را برای موسیقی هرمزگان آن هم به شکل دیگر را سهیل نفیسی آورد.
6- جا داشت که سیا به گزینه های دیگری هم فکر می کرد.اما حالا او انتخاب های خود را نوشته و همواره در این گونه نظرسنجی ها یک نوع دیکتاتوری هست.که ما یا باید آن را بپذیریم و یا آن را فراموش کنیم.

ye adam bi taraf چهارشنبه 4 فروردین 1389 ساعت 10:29 ق.ظ

soheyl nafisi nazdik be 20 sal dar bandar zendegi mikardeh..vaghe dar bostan 2 zeleh shrghi bimarestan mohammadi..
ishan mosalat be zaban bandari v khodeshon ro albateh age dostan ejazeh bedan bandar abbasi midanand...

کاموس کیوانی دوشنبه 16 فروردین 1389 ساعت 03:08 ب.ظ

با سپاس
چه قد نخوشن که آدم ایکه کوته فکر و تنگ تظر بشت، تو ای گپو بیهوده کفتن جز دشمن تراشی بی هرمزگان و دشمن شاد کنی چیزی دگه بی هنر هرمزگان نادیت. تو سوئد با یک انسان فرانسوی فرهیخته ای به نام پرفسور یان دورینگ دیداری امهسته، ای آدم بست سال عمر خوش تو بلوچستان اگذاروندن و در مورد هنر و به ویژه موسیقی بلوچی کار ایکردن و حالا هم تلاش اکردن که موسیقی بلوچی رو به جهان بشناسونت، حالا شما آدمو خیال باف و متعصب و بی عمل بنینی و بی هرکه کاری بی هرمزگان ایکه بد و بیراه بگی. مه به عنوان یه هرمزگانی مث دریاش گشاده دستم و از تمام انسانوی که خدمتی و کمکی به هرمزگان و هنر و فرهنگ هرمزگانی اکردن شاباش اگم و دستشو افشارم. دست از ای بدبینی واگری که تو دامن دشمنوی هرمزگان و هرمزگانی نکیتو. هر که هر کار خوبی بی هرمزگان بوکون هرمزگانین، مگه شما باید اجاره هادی که که کجا یی بشت یا نبوت، دس واگری از ای چش تنگیو. مه از شهر استکهلم به سهیل رای ادام و امیدوارم بتونم کار آقای گلم پشت کوهی هم در استکهم ببینیم.و از ایشو اخام که وا مه تماس بگرت نوروزتو خوش. شالی بهته از سال پیش بشت. شاد بشیتو. کاموس کیوانی.

با درود
البته مه با واژه‌ئوی "کوته فکری و تنگ نظری" موافق نهم. به هر حال دوستان با توجه به اطلاعاتی که شوهه و شونین نظرخو شودادن و قابل احترامن.
تلفن شما امدا به آقای پشتکوهی.
موفق بشی

ریکا بابلی-حامد شنبه 28 فروردین 1389 ساعت 02:03 ق.ظ http://orangepoem.blogfa.com/

سلام.
من البته اهل هرمزگان نیستم.
سلام گرم من رو به ابراهیم عزیز و همینطور به بهرنگ عباسپور مهربان برسونید.امیدوارم هرجاهستند سلامت باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد