سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

سیاورشن

فرهنگ و هنر هرمزگان

رویت یک هرمزگانی در لیگ برتر!

    فوتبال هرمزگان به جز چند درخشش و حضور زودگذر چیزی برای ارائه در عرصه ملی نداشته است. سالها پیش که مسابقات منتخب رده‌های مختلف سنی بین استان‌ها برگزار می‌شد نوجوانان و جوانان و امیدهای هرمزگان خوش می‌درخشیدند و اغلب در بین چهار تیم برتر می‌شد نامی از هرمزگان هم به چشم دید. در برهه‌ای نوجوانان هرمزگان با بازیکنانی نظیر اسماعیل جمعه‌پور ، ذاکری و ... توانستند یک بار قهرمان کشور شوند. اسماعیل حتی پایش به تیم ملی هم باز شد و بازیکنانی که امروز فیکس تیم ملی هستند ذخیره او بودند. بازیکنی با قدرت بازیسازی و شوتزنی بالا، قدرت بدنی مناسب اما به هر حال بسیاری می‌دانند که او چگونه از این استعدادش بهره جست و  چگونه به فراموشی سپرده شد. تک ستاره‌های هرمزگانی در فوتبال ایران هر گاه ظاهر شده‌اند به نزدیکی تیم ملی هم رسیده‌اند. عباس سرخاب، مهدی فلامرزی و داوود دهقانی از این جمله‌اند. هر کدام از این‌ها گلزنان درجه یک لیگ ایران بوده‌اند اما در تیم ملی جای ثابتی پیدا نکردند.

 

    

 ستاره این روزها اما گلزن نیست او یک دروازبان است. مجتبی روشنگر دروازه‌بان تیم شاهین بوشهر. او دیشب ستاره بازی در مقابل تیم پرسپولیس بود. فقط درخشش یک بازیکن هرمزگانی من را وادار و ترغیب به نوشتن این یادداشت نکرده بلکه من این را واکشنی می‌دانم به آینده‌ای که برای او متصورم. من نکاتی در این بازی از روشنگر دیدم که اجازه بدهید بگویم: ایران صاحب یک دروازه‌بان خوب شده است. اما این نکات:  

  • اعتماد به نفس و خونسردی (برای درک بهتر نگاه کنید به عملکرد همتای او در دروازه تیم پرسپولیس) 
  • ذکاوت (با وجود تعداد زیاد سانترها و کرنرهای تیم پرسپولیس او حتی یک بار هم در خروج‌هایش اشتباه نکرد. از دروازه‌اش بیرون نیامد مگر اینکه بر روی توپ اثر بگذارد. به عبارتی برای هر توپ هراسان و بی فکر از دروازه بیرون نمی‌پرید. ) 
  • شروع مجدد‌های خوب و مناسب (این شروع مجددها را از زمانی که در خطیف رودان بازی می‌کرد شگرد دارد. این نقطه قوتش فرصت‌های خوبی نصیب بازیکنان شاهین می‌کرد که ...)  
  • قدرت بدنی مناسب و شجاعت (قدرت بدنی و شجاعتش باعث می‌شد در درگیرهای هوایی از بازیکنان تنومند پرسپولیس عقب نماند) 
  • پرهیز از خودنمایی و حرکات نمایشی و اضافه (معمولا بازیکنان شهرستانی در مقابل تیم‌های پرسپولیس و استقلال هر شیرین‌کاری که از کودکی آموخته‌اند را رو می‌کنند تا مگر مورد توجه این تیم‌ها قرار بگیرند و زندگی ورزش‌شان از این رو به ‌آن رو شود اما نکته جالب برای من این بود که این جوان با صداقت تنها برای تیم خودش کار می‌کرد.)  

       چند وقتی بود فراموش کرده بودم هرمزگانی‌ام دیشب روشنگر این نکته را یادآوری کرد. راستی قطبی هم در ورزشگاه بود. آیا روشنگر را دیده؟

 در همین باره: آقای خیابانی! 

 مهار پنالتی علی کریمی!

نظرات 12 + ارسال نظر
yasin-m سه‌شنبه 24 شهریور 1388 ساعت 03:14 ب.ظ http://yasinpix.blogsky.com

سلام
خروج های زیادی دارد بی دلیل.
من خودم سر تمرین شاهین میرم. اونجا بشرزاد تمرین خاصی با هاشون نمیکنه.امیدوارم که کار شاهین راه بیفته

جغد بندری سه‌شنبه 24 شهریور 1388 ساعت 04:35 ب.ظ http://joghd11.blogsky.com/

خاصیت عشق این است...

نقابدار چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 02:55 ق.ظ http://masking.blogsky.com

بروزم

حسین خبیدویی چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.delvar_2006.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز
من بوشهریم و از اینکه یک تیم جنوبی توانست از حیثیت فوتبال جنوب دفاع کند خوشحالم و امیدوارم که آقای روشنگر هر چه سریعتر پله های پیشرفت را طی کند و در سطح ملی مطرح شود ایشان در این بازی نشان داد که بازی با سایپا یک تصادف بوده که برای هر فوتبالیستی ممکن است پیش آیید فیزیک بدنی و هوش سرشار آقای روشنگر نوید یک دروازبان شش دانگ برای شاهین و فوتبال ملی می دهد

مهدی چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 10:38 ق.ظ

جهت اطلاع: مهدی فرامرزی (و نه فلامرزی)

امیر علی چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 01:29 ب.ظ http://eskele.blogfa.com

ماشالا به مجتبی

اپی چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 04:49 ب.ظ http://api-nowrozi.blogsky.com/

جای بسی افتخار
چون از نگاه علمی ،جغرافیای این منطقه با گرما و رطوبت زیاد احتمال رشد در این گونه ورزش ها که در محیط آزاد می گذرد را کم و کم تر می کند.این رودانی گویا خلاف علم را اثبات کرده است.

ماه لی لی چهارشنبه 25 شهریور 1388 ساعت 08:58 ب.ظ

با امید به پیشرفت روزافزون...

ماهی بالی شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 09:09 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com

گاهی بعضی از دوستان هنرمند با این که می دانند وبلاگ یک فضای شخصی است باز دوست دارند سیاوشن بیشتر به مسائل فرهنگی هنری بپردازد تا ورزش خصوصا فوتبال که طرفدار بازی های غلیضش خود معظلی است . ولی من خوشحالم که یک دروازه بان این وبلاگ را از پارکینگ بیرون آورد.

بنیامین دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 08:14 ق.ظ http://posbastaki.blogsky.com

با آرزوی موفقیت برای عزیزای با استعداد هرمزگان

با شعر به روزم

پدرام چهارشنبه 1 مهر 1388 ساعت 12:28 ق.ظ http://susheeiant85.persianblog.ir/post/110

سلام دوست عزیز. من از بالاترین نقطه ی ایران به تویه جنوبی ترین سلام می کنم من از رشتم. اول درمورد دروازه بان بگم که بهتره قبول کنیم هنوز براش زوده تیم ملی بازی کنه البته آینده داره و امیدوارم موفق بشه. اما چرا به وبلاگت سر زدم. یه مطلبی دو سه سال پش نوشته بودی که تو سرچ از گوگل با وبلاگت آشنا شدم در مورد اون آهنگ ما همه با هم مهربونیم فهمت بره بالا من این آهنگ رو یه بار شنیدم و خیلی خوشم اومد و میخوام این آهنگ رو داشته باشم متاسفانه لینکی برای دانود در اینترنت وجود نداره اگر این آهنگ رو داری ممنون میشم بهم بدی یه مطلبی هم تو وبلاگم نوشته بودم که یه اشاره ای به این شعر کرده بودم البته حرف من در مورد گیلان بود تو اون مطلب ولی به تمام ایران سرایت می کرد لینک اون مطلب رو تو جای وبلاگم گذاشتم ممنون میشم در مورد دستیابی به اون آهنگ بهم کمک کنی.

پدرام شنبه 4 مهر 1388 ساعت 08:13 ب.ظ http://susheeiant85.persianblog.ir

سلام دوست عزیزُ امروز اومدم وبلاگ رو یه نگاهی کردم ودیدم که به وبلاگم سرزدی ممنون ولی وقتی نه چیزی نوشته بودی و نه حرفی در مورد اون شعر زده بود ناراحت شدم اگر خودت هم به اون شعر دستیابی نداری بهم بگو من دختری بندرعباسی رو می شناسم که سه ساله رشت زندگی می کنه اون اصلا این شعر رو نشنیده بود و این جای تاسف داره خواهش می کنم در دستیابی به این آهنگ بهم کمک کن اگر نداری بهم بگو.

سلام به زودی می گذارمش همین جا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد